beter laat dan nooit - Reisverslag uit Perth, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu beter laat dan nooit - Reisverslag uit Perth, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu

beter laat dan nooit

Blijf op de hoogte en volg Liene

08 Januari 2015 | Australië, Perth

Het is een tijdje geleden dat ik had geschreven en sorry voor die mensen die het graag bijhouden. vooral voor Marleen, dus dit keer is het verslag speciaal voor jou :). Waarschuwing: Het is best een lang verslag aangezien ik al een eeuwigheid niet meer heb geschreven. Sorry daarvoor.
Op het moment ben ik weer terug in het bloedhete karratha na 3 pracht weken in perth. Kan jij je bijna niet voorstellen, het is 7 januari en 41 graden! Ik zal wel even diep nadenken waar ik de vorige keer ben gebleven met schrijven aangezien dat al een hele tijd terug is geweest en in die tijd veel is gebeurt!
Ik ben met het gast gezin naar exmouth geweest wat erg leuk was! dat is een soort van snorkel resort. waar je allemaal hele mooie stranden hebt om te snorkelen! In mijn hele leven heb ik maar 1 keer gesnorkeld ( wat niemand zich in australie kan voorstellen) en dat was op een vakantie jaren geleden in thailand. Ik vond het wel super gaaf en heb zelfs met een schildpad gezwommen! Op onze laatste dag daar in exmouth hadden we nog brood over van de lunch dus wij zouden dat aan de vissen geven.
Nou wij naar zo'n punt waar het mooi was om te snorkelen maar de stroming te sterk was dus moesten we snel terug naar de kust omdat een punt daar erg gevaarlijk was als je daarin kwam. Maar daar zwom ik dus met een zakje brood terug naar de kust. Ik kon bijna m'n voeten op het zand zetten en BAM paar meter voor me zie ik een haai. nou ik schrok me kapot haha. hij zwom gelukkig meteen weg en bleek niet gevaarlijk te zijn maar het is een haai! had de familie mij wel voor mogen waarschuwen haha.
Het snorkelen was zeker super gaaf maar ik hoef nou niet naar het great barrier reef te gaan. Vond dit wel goed zo.
Ook heb ik op het strand geslapen een nacht. NOOIT MEER zei ik tegen mezelf een week lang. nooit meer. Het was super gaaf, nacht duik nemen, wakker worden op het strand. Slapen bovenop een auto, bier drinken in de klep van de auto als een echt aussie. Maar in karratha wordt je bedolven door sandflies. Die krengen zijn gemener dan muggen en je krigt de bulten 3 dagen nadat je bent gestoken en die dingen jeuken!! veel erger dan muggen en blijven ook nog eens een week lang jeuken! Als ik ooit nog op het strand ga kamperen in australie weet ik toch wel dat ik me goed insmeer voor die sandflies. De avond was wel super, maar was leuker geweest zonder die beesten haha.

Wat je ook merkt is hoe langer je hier zit, hoe hechter de vriendinnengroep wordt. Ik heb al van iedereen op een na afscheid moeten nemen en bij sommige waren er ook tranen in het spel. Je maakt echt vrienden voor het leven hier en overal in de wereld.

In december ging ik met de familie naar perth per auto! Perth is een grote stad hier in australie en ik ben er dol op. De rit was 18 uur ongeveer dus wij deden er 2 dagen over. De eerste dag zouden we al rond 5 uur vertrekken, vroeg naar bed dus, dachten we ha-ha. Die avond ervoor hadden de meiden kerst uitvoering van hun dansschool. Het begon al om 6.30 uur, duurt 2 uurtjes denk je. Nee hoor denken die mensen! Wij waren pas om 11 uur thuis. en kapot. Ik slaap wel in de auto dacht ik.
nou de jongste had een kinderzitje dus die zat aan de raamkant maar de oudste werd na het eerste half uur al misselijk dus jeej liene moest in het midden. Zonder hoofdsteun iets. Meest ongemakkelijke auto rit ooit haha. had ik ook nog een dvd speler op m'n schoot zodat ik non stop dezelfde fairy movie aan het kijken was. De eerste week in perth was ik met de familie in fremantle. een hele mooie plek waar in het weekend het echt bruist , met markten muziek alles. Echt super.

Nou nou nu komen we naar mijn leukste tijd in australie tot nu toe aan. twee weken vakantie in perth! De familie ging naar brisbane en daar kerst vieren met hun familie dus ik ging twee weken lang chillen in perth in een hostel. In het begin is het natuurlijk spannend want ik kende daar nog niemand, ik kwam op mijn kamer aan en daar was helemaal niemand, waar ik opzich best blij mee was want een kamer voor je alleen is echt hemel in een hostel. De eerste avond ging ik weg en toen ik terug kwam op m'n kamer helemaal moe en er al helemaal naar verlangde om lekker te slapen op mijn kamer voor me zelf zag ik dat ik een kamer genoot had. Een australische jongen, wat toch heel leuk en gezellig was, die dag erna ben ik ook met hem naar het beroemde strand van perth gegaan. Cottosloe beach, wat een erg mooi strand is. Toen we die middag terug kwamen ging ik boven in de tv kamer chillen en ontmoette daar ook al meteen wat mensen. Ik was niet lang alleen haha, die avond nodigde een van die mensen uit de tv room mij ook mee uit om beneden wat biertjes te pakken in de bar daar. Nou vanaf dat moment was ik niet meer bij die bar weg te slaan haha. Was elke avond wel daar te vinden. Die avond was ik ook al meteen opgenomen in de hostelfamilie haha en had geen betere kunnen wensen! Ik was wel echt de jongste haha want de meeste zaten tegen de 30 aan, maar leeftijd maakt helemaal niks uit. Ik was de mama van de familie al was ik de jongste. Ook had ik in die weken afgesproken met wat vriendinnen uit Karratha en gingen we samen naar Rottnest Island. Het eiland in perth met de vrolijkste beest ter wereld! Het was een heel mooi eiland en hadden daar ook fietsen gehuurd dus dat we makkelijk over dat eiland konden. Die fietspaden daar waren wel iets heuvelachtiger dan ik gewend was van het platte nederland. Ook hadden we ook bijna een quokka aangereden haha.
Ik vind het heel leuk bij het gezin maar het was wel heel fijn om even een paar weken voor mezelf te hebben en gewoon even lekker los te kunnen gaan. Wat ook heel fijn was is dat ik in die tijd dat ik in het hostel zit maar 1 keer heb gekookt haha. heel handig om een meisje te zijn, de jongens koken gewoon voor je! of je gaat lekker barbecuen met vrienden en hebt savonds echt geen honger meer. Veel backpackers hier gaan wonen in share house, wat goedkoper is dan een hostel. Ik heb een paar nachten gratis in een sharehouse geslapen bij vrienden wat ook best wel een ervaring was. die mensen leven met 8 mensen samen in een huis en 3 ervan werken in de mijnen dus zijn dan een week weg en ja dan staat er een kamer leeg. Het is wel een stuk fijner dan in een hostel want dan heb jij je eigen plekje, maar je moet wel goed overweg kunnen met al je huisgenootjes.
Nou kerstavond! gezellig met de familie en gezelschapspelletjes in nederland natuurlijk. Ik weet wel zeker dat ik de raarste kerstavond van mijn leven daar heb gehad en die ik ook zeker niet snel ga vergeten haha.
1 ding wat je doet in australie op kerstavond is drinken! en veel! En natuurlijk kerstliedjes zingen! Ik heb me verschrikkelijk vermaakt, maar de volgende ochtend moesten we al om half 10 verzamelen omdat we gingen barbecuen op het strand. Dus ik en een vriend van mij zeiden vaarwel tegen de bar en gingen naar het hostel aangezien het al 2 uur snachts was en wij al aardig wat op hadden. Nou daar begon het gekke. ik ga maar niet al te veel details vertellen maar de conclusie van het verhaal is dat ik samen met een vriend een nogal gekke vrouw wouden helpen en zij gewoon de straat is op gegaan in haar uppie rond 3 uur snachts. Hoe hard wij haar ook hebben lopen smeken dat ze veilig was in het hostel en het alles behalve veilig is snachts op de straat, wou ze ons niet geloven.
Nou de volgende ochtend zag ik iedereen rond 9 uur bij het ontbijt, iedereen met een dikke kater haha. Maar nee jammer genoeg geen uitgebreid kerstontbijt. gewoon toast with honey. We zouden met ongeveer 20 mensen naar het strand gaan en daar barbecuen, maar de meerderheid was al afgevallen door het gebruik van alcohol de vorige avond. En daar gingen we dus met dikke lading aan alcohol naar het strand, de barmanager had heel aardig al ons drank in zijn koeling gestopt omdat wij niet toegestaan zijn om drank in het hostel te hebben. ( wat toch veel gebeurt). Nou daar gingen we naar het populairste strand van perth, konden nergens zitten daar dus liepen we helemaal weg van de massa op hoop op een picknick tafel. En ja hoor die vonden we ! en ook nog eens een zeeleuw erbij! wat heel tof was, we kwamen heel dichtbij! Onze eigen kerstman wou de zeeleeuw gaan aanraken maar toen dacht meneer zeeleuw even op te staan en spurtte onze kerstman snel weg. Ja de dag voor kerst ging ik kerst inkopen doen voor de familie en kwam ik twee vrienden uit het hostel tegen, zij wouden verkleed gaan als kerstman met kerst, maar ja ga maar eens op zoek naar een kostuum. overal uitverkocht. Ze waren bijna als jezus verkleed gegaan of een sexy kerstvrouw kostuum haha wat ik geweldig had gevonden. Maar nee wij gingen helemaal naar de andere kant van de stad naar een kostuum winkel, en ja hoor daar hadden ze pakken van de slechtste kwaliteit en goedkoop ook nog. De broeken van beide jongens was die dag nog gescheurd haha. Want kerst is niet compleet zonder een kerstman. Maar wij kwamen na de barbecue terug bij de bar, iedereen had wel een beetje honger. En daar zagen we ook de laatkomers die de hele dag lam in hun bed hadden gelegen. Wij waren van plan om kalkoen te eten bij de bar maar zij hadden jammer genoeg helemaal geen eten meer, dus ging wij heel gezellig kebab eten als kerstmaaltijd! Nou de volgende dag hadden we iets later afgesproken aangezien iedereen nu wel lekker wou uitkateren en we gewoon ergens in het park gingen barbecueen. Wij natuurlijk weer een hele lading aan alcohol meegenomen. De bar manager ging ook gezellig met ons mee. We moesten wel voorzichtig van hem doen omdat je een fikse boete krijgt als je in het openbaar drinkt daar, nou de politie reed het park op, zag ons , overduidelijk ook al onze lege en volle bierflessen, zwaaide en was weer weg haha. Na een leuke dag in het park gingen we weer terug naar de bar om daar weer alcohol te benuttigen.
Je hoort het wel, ik heb nog noooit zoveel gedronken met kerst haha. Het was wel mijn beste kerst tot nu toe. Met mijn eigen gekozen familie :) 2 weken zat ik daar in het hostel en in die korte tijd bouw je al zo'n sterke band op met mensen echt geweldig. Het hostel zit ook echt vol met jongens, zijn weinig meiden, en de meiden die er zijn socializen niet echt met de rest. Jongens zijn hartstikke leuk daar niet van maar een vriendin van mij en ik wouden even gezellig een lekker meiden dagje , waar we ook echt van hadden genoten. Lekker naar het strand daar wijntjes gedronken en tapas gegeten, een prima dagje. En savonds weer naar de bar met de jongens. Nieuwjaar is natuurlijk een groots feest in nederland en de clubs zijn open tot 6 uur! in australie ook, dachten we. Na lang te twijfelen, of ik naar een groot feest in de bush zou gaan, of naar het strand ( maar dan pas de eerste trein van half 7 terug kon pakken naar het hostel ) of gezellig in de bar met vrienden en dan daarna uit. Had ik toch besloten om gewoon gezellig met vrienden naar de bar te gaan en daarna zouden we wel zien of we nog naar het strandfeest gingen. Nieuwjaar was wel super gaaf! Heb weer een hele interessante avond gehad vol met verhalen over dakloze, een vriend van mij die iemand had geslagen omdat die probeerde iets uit mijn tas te halen, en brand bij de treinsporen! Het leven is niet saai hier. De clubs waren jammer genoeg al om 2 uur snachts gesloten maar wij maakten ons eigen feestje wel haha.
Al zat iedereen de volgende dag met een fikse kater aan het zwembad , was het wel mijn laatste dag in het hostel en zaten we gewoon weer aan het bier. Ik vond het heel erg jammer om afscheid van iedereen te nemen maar gelukkig zie ik iedereen heel snel weer want mijn gast gezin gaat eind januari naar perth verhuizen :D. Dus voor een maand lang werk ik daar als au pair, waar ik absoluut geen problemen mee heb haha.
Nou dat was weer een verslag, sorry voor alle spellingsfouten haha. En ik ben zelf erg benieuwd naar wanneer ik weer eens schrijf! alvast bedankt voor jullie reacties vind die heel erg leuk om te lezen!
Liefs,

  • 08 Januari 2015 - 16:54

    Peter:

    Eindelijk!!!!!! en ik ben er blij mee want dan kan heel Nederland eens lezen dat ik een drankorgel heb als dochter.
    Ben blij dat je het zon naar je zin hebt.
    Liefs Papa

  • 08 Januari 2015 - 17:33

    Mama:

    Hey Liene,
    leuk om weer wat van je te lezen, eindelijk. Alleen spelfoutjes, maar mij hoor je niet klagen. Alleen....waar is mijn onschuldige dochter gebleven, Drank? Dronken? flinke Kater? Jongens? Help... haha
    veel plezier verder en geniet ervan. Je zult het zeker gaan missen als je weer in Nederland bent. Liefs MAma

  • 08 Januari 2015 - 19:05

    Marleen:

    Hallo Liene,

    Yeahhhhhh! Eindelijk weer een verslag en dan ook nog speciaal voor mij. Superleuk, maar ik denk dat ik niet de enige ben die het leuk vindt om je verslagen te lezen.

  • 08 Januari 2015 - 19:11

    Marleen:

    Ben ik weer! Is meer dan de helft van mijn reactie niet geplaatst. Zeker omdat ik hier en daar wat smileys er tussen gestopt heb. Dan nu maar zonder. Wat had ik ook alweer geschreven. Geen idee. Maar goed, je vermaakt je daar prima zo te lezen, al is het alcoholpercentage net zo hoog als de temperatuur geloof ik. Dat wordt straks afkicken. Het is daarom denk ik ook maar goed dat je weer teruggaat naar je gastgezin, weer een beetje structuur! Ha ha, dat is goed voor je ;)
    Liene, nog veel plezier daar!!
    Dikke knuffel, ook van Hans.
    Liefs, Marleen

  • 10 Januari 2015 - 13:00

    Hinke En Bea :

    Hallo Liene,
    Blij weer eens iets van je te horen, je vermaakt je prima daar en zelfs wijn en bier gaat erin.
    Waar is dat kleine meisje gebleven,dat alleen zonder prik dronk.
    Fijn dat het goed met je gaat, maar pas goed op je zelf.
    Nu zit je vakantie er weer op, en komen de regeltjes weer,veel plezier in je gastgezinnen en lieve groetjes van Hinke en Bea

  • 10 Januari 2015 - 13:08

    Martijn:

    Haha lientje! Goed dat je zoveel plezier beleefd. Ga door met genieten, maar als je terug bent in Nederland, kan een afspraakje bij de AA misschien geen kwaad. ;)

    Nog een super tijd down under!

    Liefs,
    Martijn

  • 10 Januari 2015 - 13:40

    Steven:

    Dag zusje,

    Leuk zo over je avonturen te lezen! Neem jij je lover ook mee naar Nederland, of moeten we daar nog even op wachten? En wat is er toch met je grammatica gebeurd... Het doet je daar geen goed!
    Grapje natuurlijk!

    Veel plezier,

    Steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Liene

Volg de reis van een klein roodharig meisje in australië

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4435

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 30 April 2015

Liene in australië

Landen bezocht: