Life in perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu Life in perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu

Life in perth

Door: Liene

Blijf op de hoogte en volg Liene

09 Februari 2015 | Australië, Perth


Wow al weer een verslag, das al best snel voor mijn doen haha. Ik ben er wel achter gekomen dat ik heeel veel ben vergeten te schrijven in het vorige verslag omdat er zo veel was gebeurt, maar ja dat vertel ik wel als ik jullie weer eens zie ( als ik ooit nog terugkom) :P.
Hier in perth bevalt het me echt prima, de eerste week dat ik hier terugkwam was ik nog niet bij de familie maar had ik weer een weekje vakantie. Want 26 januari is Australia day en dat is echt de grootste dag in het jaar hier, groter dan nieuwjaar. Eerst deed ik met een grote groep vrienden drankspelletjes bij het zwembad en daarna gingen we met een grote lading alcohol naar de rivier om daar het grootste vuurwerk op australia day van australië te bewonderen. We waren al gewaarschuwd, pas om met alcohol drinken de politie is daar erg streng mee. Nou dachten we, dat zeiden jullie ook over kerst en toen zwaaide de politie leuk naar ons toen we in het openbaar aan het drinken waren. Maar ja hoor, ik loop samen met een vriend van mij met een trolley alcohol , heb een glas water in mijn hand (serieus) komt de politie. Nou iedereen deed het in zijn broek. Moest de tas openmaken en vroeg aan mij of ik m’n glas wou geven. Nou die gaf ik met trillende handen. Maar ik had gelukkig een glas water mee genomen om iets op te sobere haha. Nou als wij naar de openbare gebieden gingen waar we alcohol mochten drinken dan was het goed. “that’s what we were going to “ zeiden we braaf, haha. Nou wij zaten echt aan de rand van de rivier. Onze voeten bungelde zowat in het water en pracht uit zicht op de mooie swan river. Daar zit je dan met een groep vrienden , bier en pracht uitzicht van vuurwerk. Zo’n avond vergeet je niet snel. Was echt prachtig.
Toen ik in het hostel kwam had ik maar voor een nachtje geboekt omdat het niet zeker was of ik daar zou verblijven of bij een vriendin , nou uiteindelijk moest ik in het hostel blijven die week maar samen met een andere vriendin hadden wij er wel behoefte aan om te switchen van hostels, een frisse start. Nou we op zondag ochtend uitgecheckt en zondag avond weer ingecheckt haha. Mensen van de receptie lachen, toen we ze belde wisten ze al meteen wie we waren en waren ze ervan overtuigd dat we het hostel nooit zouden verlaten haha. Het andere hostel was niet zo heel slecht, er waren heel wat puntjes die ons flink irriteerde maar het toppunt was dat het vol zat met bed bugs! We waren al gewaarschuwd door franse vrienden van ons die in dat hostel zaten maar toen een meisje in onze kamer maar 5 minuten op haar bed lag en daarna al helemaal onder was, moesten we echt weg! Dus wij weer terug in ons oude hostel, wat dus echt een heel goed hostel is.
Op het moment verblijf ik weer bij de familie, we zitten nu in een tijdelijk appartement met uitzicht op zee. Het is heel klein en heeft twee bedkamers, dus ik slaap op een matras in de woonkamer/eetkamer. Wat niet heel fijn is aangezien mijn gast familie hele vroege vogels zijn. Om 6 uur zijn ze al wakker en gaan de gordijnen etc al open. De school van de meiden begint wat later dus kunnen we rustig op ons gemakje gaan klaar maken. Mijn tijd bij de familie eindigt eind februari en eerst had ik zoiets van ik blijf hier in Perth! De barmanager offerde mij al een baan, maar toen zat ik er aan te denken om m’n farmjob te doen, zodat ik een tweede jaar visa kan krijgen. Maar jammer genoeg zijn er heel veel mensen die op zoek zijn naar een farm job. Ik heb eerlijk gezegd niet echt gezocht daarvoor, maar toen nam een familie aan de oost kust contact met me op die ik een tijdje geleden een berichtje had gestuurd. En nou zij wouden mij wel hebben voor 3 maanden, wat prima voor mij uitkwam, nog even werken voor het reizen. Dus eind februari zit in het vliegtuig naar Forster NSW! Niet zo afgelegen van de buitenwereld als karratha was. Maar daar zijn jammer genoeg geen au pairs of leuke backpackers. Ik weet toch wel dat ik mijn vrienden in Perth en in nederland verschrikkelijk ga missen op me bday. Nu ik bij de familie zit kijk ik toch wel stiekem erg uit naar de weekenden waar ik m’n vrienden weer kan zien. Het zijn echt feestweekenden, heb de familie dit weekend eerlijk gezegd niet gezien haha behalve toen ik gisteren avond om 8 uur thuis kwam. Vrijdag avond hadden we afscheidsfeest van een vriendin, waren met een hele grote groep en ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe ik terug in het hostel ben gekomen haha. Nou zaterdag had iedereen wel een erge kater en heel erg weinig slaap maar toch ging ik met twee vrienden naar het strand en hadden daar een erg leuke strand dag, lekker gebeachvolleybalt met random fransen/italianen en andere backpackers. Nou het plan was dat ik die avond gewoon thuis zou slapen en eten, maar toch ben ik die avond weer heel spontaan uitgegaan en bij een vriendin gepit. Nou de volgende dag hadden we een verjaardag van een vriend die om 1 uur begon, maar ach na een avondje uit, werden wij pas rond half 1 wakker. Wij uiteindelijk bij de verjaardag aangekomen, heerlijke pizza op. En een fantastisch potje cricket gespeeld! Cricket is hier de meest populaire sport en ik begrijp er niks van haha. We waren met 10 mensen waarvan 1 australier , maar niemand had de regels echt goed uitgelegd haha. Uiteindelijk won een team maar steeds omdat zij een hele grote sterke jongen in hun team hadden die hard de bal weg kon slaan. Mijn team vond het dan ook helemaal niet erg toen hij zichzelf per ongeluk had uitgemaakt. Waar hij het tevens niet mee eens was omdat niemand hem goed de regels had verteld haha. Maar ach dat was mij ook overkomen, so be it. We gingen toen weer terug naar het huis van die vriend van me waar we lekker hadden gebarbecuet, verander dus in een echte ozzie. Had een perfect weekend dus, volgend weekend staat adventure world ( groot advonturen/water park ) op de planning en zondag ook al weer een barbecue of iets dergelijks.
Nou dit was het weer voor even, de volgende keer schrijf ik weer in Forster! Oh en voor de mensen die mij willen bereiken op whatsapp, gaat jammer genoeg niet meer op m’n nederlandse nummer aangezien een of andere sukkel mijn telefoon heeft gestolen  ben dus jammer genoeg al m’n contacten kwijt.

Liefs,

  • 09 Februari 2015 - 08:34

    Martijn Deckers:

    Waar is mijn kleine ONSCHULDIGE zusje gebleven?

  • 09 Februari 2015 - 08:41

    Marleen Stroomberg:

    Weer een verslag van feestbeest Liene! Dat wordt straks echt afkicken voor je meid als je (ooit.... en dat hoop ik wel!!) terug komt!!
    Zorg je ondertussen ook goed voor de kids? ;)

    Groeten uit Kampen.

  • 09 Februari 2015 - 13:12

    Lieke Stroomberg:

    Ha DRANKORGEL!!!!

    Zo te lezen vermaak je je wel. Van al die alcohol sterven je hersencellen af hè Lien... Die heb je nog wel nodig als je straks weer gaat studeren :P

    Veel plezier nog in Perth en straks in NSW!

    Groetjes,
    Lieke

  • 09 Februari 2015 - 19:20

    Mama:

    Ha dochter van me,

    we hoeven je toch nog niet aan te melden bij de AA,als je thuis komt, haha. in ieder geval heb je veel plezier en daar gaat het om. Geniet er nog lekker van en dan lekker naar Forster. en zeker weten dat je daar toch weer mensen leert kennen.
    veel liefs uit een nat Beugen en jullie hebben dan misschien Australian day, wij hebben volgende week carnaval, Alaaf

  • 09 Februari 2015 - 19:25

    Papa:

    Onschuldige dochter is verdronken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Liene

Volg de reis van een klein roodharig meisje in australië

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4434

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 30 April 2015

Liene in australië

Landen bezocht: