Tijd voor verandering! - Reisverslag uit Forster, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu Tijd voor verandering! - Reisverslag uit Forster, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu

Tijd voor verandering!

Blijf op de hoogte en volg Liene

09 April 2015 | Australië, Forster

Ja de laaste twee weken in perth zitten erop. Die twee weken waren wel wat anders gelopen dan verwacht maar waren wel twee fijne weken. Ik heb de laatste twee weken ook niet bij de familie gespendeerd maar bij een aardig half nederlands gezin, die ik ken van de poffertjeskraam in perth. Hele aardige mensen en eindelijk na 6 maanden weer een heerlijke kroket op ook hadden zij 2 lieve kleine schattige kinderen van 3 en 8 maanden, echt schatjes! Ook moest ik nederlands tegen ze praten wat in het begin wel wat lastig was omdat ik gewend ben om engels te praten tegen de kids haha.

M'n vrienden zijn er onderhand hier wel achter gekomen dat ik dol ben op dieren haha, toen ik met wat vrienden naar een pretpark ging en daar erachter kwam dat er koalas waren en ik ermee kon knuffelen werd ik helemaal gek. Ik moest en zou een koala knuffelen! Nou dat gebeurde ook en mijn koala heette Jara en stiekem heb ik hem in mijn backpack gestopt. Heb zowat een half uur met jara staan knuffelen en met die zookeepers gepraat haha, best gezellig. Nou dat weekend erop ging ik samen met een vriend naar een kangaroo eiland in het centrum van perth, nou ik dus ook weer helemaal gelukkig met m'n kangaroos. het was best een pokke eind lopen maar ach wij zijn bikkels, komen we daar aan zegt die vriend van mij : volgensmij zitten die beesten aan de linkerkant, nee hoor zei ik aan de rechterkant. Nou wij dus eerst de linkerkant van dat eiland afgespeurt, geen kangaroo te bekennen. Nou gaan we naar de rechterkant van 't eiland zien we al meteen een bord "don't feed the roos" . Ha! vrouwen hebben dus altijd gelijk :)
Al snel zagen we twee kangaroos en de eerste was heel vriendelijk konden we lekker aaien maar de tweede begon te grommen haha. Die vroeg erom om in ons avondeten te veranderen.
Nou de laatste avond in perth ging ik uit met m'n vrienden en bleef ik die nacht bij wat vrienden slapen, een huis vol ierse, die mensen zijn echt gestoord maar zo lief. 8 uur bij de bar had ik tegen iedereen gezegd, nou gastvrouw mevrouw deckers kwam fashnionably late en kwam pas om 9 uur aanzetten haha. De volgende dag was ik echt ziek , en dat was ook meteen m'n laatste dag in perth, ik zou met wat vrienden gaan cliff jumpen! Had ik zo'n zin in, maar ja iedereen bleef toch maar in zijn bed liggen haha. Ik had die dag amper geslapen en zag toch ook best tegen op naar mijn vlucht die avond, ik vertrok om half 12 s avonds maar aan de oostkust is het later, mijn vlucht was maar 5 uur, met een stopover, dus veel slaap kon ik niet krijgen. Na gedropt te worden op het vliegveld door 2 vrienden en natuurlijk ook wat traantjes gelaten. Het is zo gek hoe hecht je kan worden met die mensen hier, iedereen hier bouwt op elkaar, al kennen ze je nauwelijks iedereen staat meteen voor je klaar.


Na maar een paar uur slaap te hebben gehad kom ik om 10 uur sochtends, ( 7 uur mijn tijd) aan op 't vliegveld, waar ik al meteen met open armen wordt ontvangen door de familie. Ik heb het hier al heel erg naar mijn zin, in het begin had het gezin wat moeite met m'n naam, de moeder noemde me steeds linnen, nou de jongste van 4 vond Pompom wel een leuke naam voor me. Dus al vanaf dag 1 heet ik pom pom. Het is zelfs zo erg geworden dat ik mezelf gewoon introduceer als pom pom.
Het plaatsje is echt prachtig! Ook wil ik niet heel vervelend zijn maar ons huis is alleen maar door een aantal bomen gescheiden van het strand, ik val in slaap met het geluid van de golven, echt verschrikkelijk dus :)
Met het gezin heb ik echt heel erg geluk, ze trekken me echt op in het gezin en zijn al wezen kamperen met hun vriendengroep, wat echt heel leuk was desondanks het weer.
Regen is een mythe in australië dacht ik, nah-ah. Hele weekend heeft het kei hard geregend. Ik werd zondag ochtend wakker van druppels die binnen mijn tent kwamen. Zaterdag gingen we met alle kinderen met wat banden van de rivier af waar stroomversnellingen waren, wat best heel leuk was , als het sneller ging. duurde iets van 40 minuten en het was best koud. Ook ben ik hier doodsbang voor slangen, om naar het strand te gaan moet je door een paadje door de bomen, maar ik ben als de dood dat er een slang in het gras ofzo ergens zit haha. vooral met kamperen durf ik snachts niet naar de wc te gaan.

Voor m'n verjaardag waren we naar het strand gegaan en zijn we lekker wezen uiteten met uitzicht op dolfijnen :) wat heel fijn is aan dit plaatstje is dat het vol zit met mooie stranden maar ook vol zit met dolfijnen! Van de familie heb ik een dolfijnen tocht gekregen wat ik helemaal super vond! Wat wel jammer is , is dat hier helemaal geen backpackers zijn of andere au pairs. Maar de familie maakt mijn tijd hier wel erg leuk, volgende week gaan we weer kamperen in hunter valley. Mijn hard is wel helemaal verkocht aan het jongetje van 4 hier, hij verteld me vaak : Pom pom , I want you to stay with me forever" echt zo lief. Om heel eerlijk te zijn wil ik hier nog veel langer blijven, 3 maanden is veelste kort. Heb het hier te veel naar m'n zin haha.

Vandaag was het 20 graden, en volgens die moeder een echte wintersdag haha. heb wel een vestje vandaag gekocht, omdat als het waait het redelijk koud is. maar korte broek en tshirt gaat nog wel. Ook ben ik weer opnieuw begonnen met surfen! Denk eerlijk gezegd neit dat er veel is van blijven hangen van die lessen die ik had toen ik 8/9 was. Al zegt de surfleraar dat ik het erg goed doe terwijl ik pas 2 lessen had. De golven zijn hier erg sterk en ben ook al vaak genoeg van mn surfboard afgegooid en in de armen van m'n surfleraar haha.
Nou dit was het weer voor een tijd,

liefs,

  • 09 April 2015 - 10:35

    Lieke Stroomberg:

    Ha die Liene!

    Dat ze moeite hebben met je naam verbaast me niks! Mijn naam was ook een dingetje toen ik down under was. Ik wil je vanaf nu best Pom Pom gaan noemen hoor!

    Toch jammer dat je stopt met schrijven op het moment dat het interessant wordt Lien... Is die surfleraar de moeite om bij in z'n armen te belanden? :P Haha...

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt!! Veel plezier nog meid!

    Liefs,
    Lieke

  • 09 April 2015 - 16:45

    Hans En Marleen:

    Wat leuk om weer even bijgepraat te worden over het wel en wee down under. Gelukkig is het veel 'wel' op dit moment.
    Wat heerlijk dat je het zo naar de zin hebt en het goed klikt met het hele gezin daar in Forster. Dat idee kregen we al door de foto's en de tekst die door de moeder op Facebook geplaatst zijn. Leuk!
    Tja en wat balen zo'n huis aan het strand en al die dolfijnen en zo

  • 09 April 2015 - 19:04

    Mama:

    Hoi Liene leuk weer een verhaal van jou te lezen. Het schrijven gaat jou goed af. Tja waar je nu woont is afzien en dan hebben ze de foto,s van jouw tuin nog niet gezien, haha.
    Ben net als Lieke wel benieuwd naar de surfleraar, haha.
    Geniet nog lekker ervan, voor dat je het weet zit je weer in het kikkerlandje.
    Liefs mama

  • 09 April 2015 - 22:32

    Hans En Marleen:

    He Liene, ik zie nu dat maar de helft van onze reactie geplaatst is. Wat stom. Zeker teveel tekst

  • 09 April 2015 - 22:36

    Hans En Marleen:

    en weer staat er maar een klein stukje tekst........ maar ik ben er nu achter waar dat door komt. Ik zet af en toe smileys in de tekst. Dat kort je dus niet doen, want de rest van de tekst wordt dan niet meer geplaatst. Ha ha, nou ja, weten we ook weer. 3x scheepsrecht.

    Liene, nog veel plezier daar, maar dat lukt wel zo te zien/lezen. Tot het volgende verslag.

    Knuffel,
    Hans en Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Forster

Liene

Volg de reis van een klein roodharig meisje in australië

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1107
Totaal aantal bezoekers 4436

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 30 April 2015

Liene in australië

Landen bezocht: