the journey begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu the journey begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liene Deckers - WaarBenJij.nu

the journey begins

Blijf op de hoogte en volg Liene

01 September 2014 | Australië, Sydney

Jaja, 26 augustus stapte ik in het vliegtuig naar Sydney, Na afscheid te hebben genomen van mn familie en m'n lieve vriendinnen die me heel leuk hadden verrast! Ging ik verder in m'n uppie. Normaal als ik met mijn ouders vlieg, praten we alleen met elkaar en ga je iets voor je zelf doen, echter heb ik beide vluchten met heel veel mensen in het vliegtuig gepraat. Doe ik anders nooit, maakt de reis ook iets leuker. Na ongeveer 20 uur in het vliegtuig te hebben gezeten en ook veel had geslapen kwam ik helemaal gaar aan in sydney. Toen de buschauffeur erachter kwam dat ik nederlands was zei hij in het nederlands" Verdomme, weer een hollander."dat was het enigste nederlands dat hij kan haha. Ik kwam aan in het hostel, en ik weet niet wat ik had verwacht , ik denk dat ik had verwacht dat ik gewoon een kamer met een ander meisje zou delen, maar ik kwam aan op mijn kamer rond 12 uur snachts met al die zware spulln op mijn rug en zie twee jongens in stapelbedden liggen. En ik dacht natuurlijk dat ik in de verkeerde kamer zat, maar nee ik deelde mijn kamer met 3 duitsers, 2 jongens en 1 meisje. Ik had vrij weinig met mijn kamergenootjes wat opzich wel jammer was. Maar de volgende dag moest ik om 7 uur sochtends op en beginnen met de au pair "cursus". Ik had de hele nacht niet geslapen aangezien ik zoveel in het vliegtuig had geslapen dus was ik de volgende dag bekaf. Er waren in totaal 16 Aupairs, 12 duits, 3 brits en heel verrassen 1 hollandse. Ik had meer wat met de britten aangezien de duitsers alleen maar met elkaar praten, wat best jammer was. ( Bijna iedereen was duits in het hostel) De dag erna hadden we weer een cursus dag en ging ik daarna met de drie britse meiden naar het oprah huis en the harbour bridge! was heel mooi! Maar ik ga naar west australie waar het nu ook 31 graden is, dus ik had maar heel weinig warme kleren mee, te weinig voor sydney. Maar ik ben een bikkel, dus de volgende dag toen bijna iedereen al was vertrokken naar hun gastgezin ging ik in m'n uppie sydney in, in de harde regen! top! Na zoveel junk food te hebben gegeten de afgelopen dagen ( omdat dat het goedkoopste is) werd ik er ziek van en haalde ik een broodje hemel bij de subway smiddags, savonds ging ik heerlijk spaghetti eten met een brits meisje. Tijdens het eten kwamen we erachter dat er een beerpong competitie was. Heel leuk maar ik ben er erg slecht in. We kwamen erachter dat ze in de bekers geen bier stopte maar water ( gelukkig) zodat we dat vieze bier niet hoefde te atten. Dus hadden we besloten dat we toch mee zouden doen. Was super leuk maar wij moesten vroeg op dus wij moesten natuurlijk naar boven net toen het heel leuk werd. En verrassend wij hadden geen enkele keer gewonnen.

De volgende dag, JA IK GA NAAR HET GEZIN.
Ik verlangde al sinds mijn aankomst naar een goed bed, eigen douche ( niet delen met 20 anderen en daar omkleden ) en een gezonde maaltijd. Na 6 uur te hebben gevlogen was ik ook weer aangekomen in Karratha! Miniscuul vliegveldje maar wel leuk. Bij het gastgezin bevalt het me tot nu toe prima! De meiden zijn heel lief en slim. Ik heb ze vanochtend naar school gebracht en hun ontbijt en lunch klaar gemaakt en straks haal ik ze weer op en ga dan cupcakes met hun bakken. De moeder is ook heel aardig en had gisteren als welkomst maaltijd knoflookbrood voor me gemaakt met lekker barbecue vlees een aardappelen schotel met een grote salade. Dus gelukkig geen junkfood meer voor mij. Het is hier echt mooi een heel warm, ik moet nog wel een beetje wennen aan het links rijden en de richting goed aangeven in plaats van continue de ruitenwissers aan te zetten. Maar dat komt allemaal wel goed!


Liefs,

  • 01 September 2014 - 08:35

    Je Blonde Vriendinnetje:

    Hee schattie! Tof dat je toch n blog hebt aangemaakt! Balen dat je met die Duiters zat opgescheept, asociaal volk. Dat die au pair werk gaan doen... Haha. Maar genoeg gehaat. Fijn dat je het naar je zin hebt! En t zijn wel nepperts daar dat ze bierpong doen zonder bier. :p goed voor jou iig ;p Doe de kids maar de groetjes van me (a) Enjoy <3 xxx

  • 01 September 2014 - 09:56

    Hans En Marleen:

    He lieve Liene,

    Wat leuk dat je een weblog maakt. Gaan we zeker van genieten.

    We zijn trots op je meid. Een hele onderneming, super! En ja wat een ervaringen en indrukken al in die paar dagen. Fijn dat je het naar de zin hebt in je gastgezin. We kijken uit naar je volgende verslag en skypen (of zoiets) zondag a.s. als t meezit :-).

    Dikke knuffel uit Kampen!

  • 01 September 2014 - 19:14

    Sjan Vd Ven:

    Hoi Liene
    wat leuk om jou avonturen te lezen, ik vind het echt knap van je dat je dit zomaar alleen voor elkaar krijgt, en fijn dat je het leuk in het gezin, ik kan niet wachten om er meer over te horen dus blijf maar veel schrijven, groetjes van de vennekes

  • 02 September 2014 - 08:11

    Jeanette:

    Dag lieve Liene,
    wat ontzettend fijn te lezen dat je goed bent aangekomen en het naar je zin hebt.
    Ik hoop dat je een super tijd tegemoet gaat, veel gaat zien en beleven maar vooral dat je gaat genieten.
    En hou ons op de hoogte van je avonturen!
    Liefs Jeanette, Leo en Niels

  • 02 September 2014 - 10:16

    Lieke:

    Heeey liene, aaah wat fijn dat het daar leeuk is. Jammer van die Duitsers. Echt super knap wat je allemaal doet! Nog heel veel succes en veel plezier! :D
    xxx

  • 03 September 2014 - 17:49

    Hinke En Bea:

    Hallo lieve Liene,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat het een leuk gezin is.
    Super hoe je alles hebt gedaan,wij zijn trots op je.
    Veel plezier en lieve groeten van ons

  • 04 September 2014 - 15:57

    Peter & Wendy:

    Ha Liene!

    Wat leuk om je eerste ervaringen van Down Under te lezen! Volgens ons ga je daar een top tijd tegemoet! Geniet van al het moois daar! Liefs, Peter & Wendy

  • 05 September 2014 - 08:23

    Henri:

    Hallo kleine rooie

    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je in Australie en dat je vind dat je een leuk gezin hebt. Ik hoop dat het de hele tijd zo voor je blijft. Blijf je al die tijd op een plaats?
    Heel veel groetjes van Henri, Mirjam en uiteraard Kiki en Joep.
    Maar Joep heb je al vaker gesproken hoorde ik van hem.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Liene

Volg de reis van een klein roodharig meisje in australië

Actief sinds 01 Sept. 2014
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 4445

Voorgaande reizen:

26 September 2014 - 30 April 2015

Liene in australië

Landen bezocht: